Nemzetközi kapcsolataink

A 2009-2010-es tanévben a Herman Ottó Általános Iskola sikeresen indult a Tempus Közalapítvány által kiírt Comenius Iskolai Együttműködések pályázaton. A pályázat két évre szóló együttműködést jelentett három külföldi iskolával. Részt vett a munkában egy török, egy szicíliai és egy lengyel általános iskola. A projekt címe SHARING HISTORICAL ARCHITECTURE OF RARE EUROPE STREETS. A kétéves munka során híres történelmi épületeket kellett megismernünk, maketteznünk és bemutatni más országok iskolásainak is.

 

A projekt NEMZETKÖZI, közös fő célkitűzései:

 

- A gyermekek „európai szemléletének” kialakítása a projektben részt vevő országok megismerésével.

 

- Európa értékeinek közvetítése, történelmi ismeretek bővítése az épületek bemutatásával.

 

- Kommunikációs készség fejlesztése a partnerekkel való kapcsolattartás folyamán.

 

- Toleranciára nevelés más kultúrák befogadásával.

 

A kétéves közös munka alatt négyszer szerveztünk partnertalálkozót, amelyeken megismertük egymás iskoláit, pedagógiai módszereit, szokásait. Tapasztalatokat cseréltünk, valamint személyesen is találkozunk partnereinkkel, beszámoltunk az addig végzett munkáról.

 

Az együttműködés iskolai koordinátora Bartha Dóra volt, aki a Comenius csapattal kooperálva minél több gyereket és kollégát igyekezett bevonni a nemzetközi munkába.

 

A 2010/2011-es tanévben elkészült a Comenius faliújság, logópályázatot írtunk ki a gyerekek számára, és elkezdtünk makettezni. Áprilisban három kollégával és öt nyolcadikos diákkal ellátogattunk Lengyelországba, egy hat napos útra. Vonattal utaztunk, a cél ezúttal Radom városa volt. A vendéglátó iskola maximális figyelmességgel és kedvességgel fogadta a projekt összes partnerét. Igazán izgalmas és színes egy hetet tölthettünk itt. Sok-sok élménnyel és fényképpel tértünk haza.

 

A 2011/12 -es tanév még több munka elé állított minket. Októberben mi szerveztük a magyarországi partnertalálkozót. Ennek során 17 külföldi diáknak szerveztünk fogadócsaládokat, melyekben leginkább angolul, de olaszul, lengyelül, törökül, sőt „kézzel-lábbal” is folyt a kommunikáció.

 

Budapest nevezetességeit látogattuk meg, valamint elutaztunk Tihanyba, kompoztunk, lovaskocsiztunk és természetesen bemutattuk az iskolát. A magyar vendégszeretet az egyhetes találkozót végig jellemezte, szomorúan búcsúztunk külföldi BARÁTAINKTÓL.

 

Márciusban négy kollégával és 2 tanulóval látogattunk el Szicília szigetére, Capaci városába. Az olaszok rengeteg gasztro-élménnyel és színvonalas kultúrprogramokkal fogadtak minket. Megismertük Palermo városát, és sokat sétáltunk kisvárosról-kisvárosra. Nehezen váltunk el ismét a négynapos találkozó végén.

 

Még egy utazás várt ránk Törökországba, amely hasonlóan tartalmasnak ígérkezett. Kahramanmaras városa és az iskola nem okozott csalódást. Rengeteg program, sok közös élmény tette felejthetetlenné ezt a négy napot.

 

A kétéves projektet egy közös makettváros összeállításával zártuk le és elkészült az együttműködés közös internetes oldala: http://www.shares4comenius.org

 

A kapcsolat biztosan megmarad, hiszen nemzetközi barátságok születtek gyerek- és gyerek, felnőtt- és felnőtt között.

 

A pályázat jelenleg úgy él tovább, hogy a lengyelországi iskolával “webes” órák segítségével tartjuk a kapcsolatot, az internet és web kamera által. Ez remek alkalom diákjaink számára, hogy egy másik ország tanulóival kommunikáljanak egy mindnyájuk által beszélt nyelven: angolul.

2012. december 10-én volt az első bemutatkozó óra az 5.c osztályban Arlett Krisztina tanárnő vezetésével. A gyerekekben nagy volt az izgalom, hogy most „élesben” próbálhatják ki az angol tudásukat, de néhány perc után teljesen oldottak lettek és nagyon élvezték a közös órát. Ezután az élmény után még jobban megnőtt a lelkesedés és az érdeklődés. A fiatalok most már levélben is tartják egymással a kapcsolatot. Már alig várják a következő órát!

 

 

Képek a Comenius pályázat életéből